Ostatnio dodane

wtorek, 28 stycznia 2014

Panna cotta na pomarańczowo

Mama miała ochotę na panna cottę już w niedzielę. No to zrobiłam, a co! W związku z zimową aurą dodałam do śmietankowej masy aromat pomarańczowy i zaserwowałam ją ze słodkimi, pysznymi pomarańczami. Poniżej przepis, z którego ja korzystam i który pochodzi z bloga: domowe-wypieki.pl, ale nieco go przerobiłam :)

Składniki:
  • 500 ml słodkiej, płynnej śmietany kremówki najlepiej 36%
  • 50 g cukru cukru pudru
  • laska wanilii lub cukier waniliowy
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • aromat pomarańczowy
  • dodatkowo: słodkie mandarynki lub pomarańcze, orzechy, starta czekolada
Zagotować wodę. Żelatynę namoczyć w 2 łyżkach zimnej wody.

Śmietanę wlać do małego garnka. Dodać cukier puder i cukier waniliowy. Zamieszać. Dodać aromat pomarańczowy. Gotować na małym ogniu mieszając. Trzeba uważać żeby nie przypalić zawartości. Doprowadzić do zagotowania.

Żelatynę zalać 4 łyżkami gorącej, przegotowanej wody. Dobrze wymieszać, tak aby cała się rozpuściła, a następnie dolać do gorącej śmietany. Dokładnie wymieszać.

Śmietanę wlewać do foremek (ja użyłam sylikonowych na muffiny, ale tu macie pełną dowolność w wyborze formy). Dobrze jeśli przedtem opłukacie foremki zimną wodą. Po rozlaniu śmietany do foremek wstawić je do lodówki, przykrywając folią. Najlepiej zostawić je do stężenia na całą noc.

Wyciągając panna cottę z foremek można włożyć foremkę na kilka sekund do gorącej wody.

Panna cottę podawać posypaną czekoladą z pokrojonymi w plastry mandarynkami/pomarańczami 
i orzechami.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz